Lever-experts en NLV luiden noodklok

Lever-experts, de Nederlandse Leverpatiënten Vereniging (NLV) en SJB Media luidden op 9 november 2017 de noodklok tijdens de Nationale Hepatitis Dag in Utrecht om ervoor te zorgen dat minder mensen overlijden aan hepatitis B en C.

Onze noodkreet werd gehoord door onder andere het AD, EenVandaag radio en tv, Radar TV, NU.nl, De Telegraaf, Blikopnieuws.nl, The Post Online, Dagblad van het Noorden, De Gelderlander, Eindhovens Dagblad, Leeuwarder Courant, Rotterdams Dagblad, Brabants Dagblad en Thuisarts.nl, met een geschat bereik van 5,5 tot 6 miljoen nieuwsconsumenten.

Het aantal mensen dat overlijdt aan de leverziekten hepatitis B en C kan oplopen tot 5000 onnodige doden over tien jaar als er niets wordt gedaan. De bewustwordingscampagne van de NLV, lever-experts en SJB Media vraagt aandacht voor de sluipmoordenaars hepatitis B en C en moet ertoe leiden dat patiënten, artsen en overheid in beweging komen.

SJB Media heeft het afgelopen half jaar met trots gewerkt aan deze belangrijke campagne. Zo bedachten wij het concept voor deze free publicity campagne en zorgden we voor de productie van de campagne en de campagnevideo. Die laatste werd in de eerste paar dagen alleen al 2000 keer gezien op Facebook en YouTube samen.

Reacties

No items found.

Content voor deze productie

Lever-experts en patiëntenvereniging luiden de noodklok

Meer Producties

contact