Love beyond borders

Videoproductie

Concept

Campagne

Love beyond borders

I.s.m.  PlanetRomeo

Vraag

Hoe vergroot je de wereldwijde zichtbaarheid en interesse voor de gay dating app ROMEO en hoe maak je er een liefdesmerk van?

Resultaat

PlanetRomeo staat voor liefde. Samen met SJB Media lanceerde PlanetRomeo – één van de grootste sociale netwerken ter wereld – de campagne Love Beyond Borders, waarin drie stellen die stapelverliefd op elkaar zijn, elkaar voor het eerst in lange tijd weer. Als klap op de vuurpijl konden ze een reis naar Amsterdam winnen, waar ze de liefde mochten vieren, onder andere tijdens het Milkshake Festival en Pride Amsterdam.

Toelichting

SJB Media bedacht de campagne en volgde de zes deelnemers in een aantal bijzondere, hartverwarmende en ontroerende videoregistraties, waar de liefde vanaf spat. De deelnemende koppels hebben elkaar al heel lang niet meer gezien omdat ze simpelweg te ver weg van elkaar wonen. Ze wonen overal op de wereld. Onder andere in landen waar ‘zijn wie je bent’ en ‘houden van wie je wil’ niet altijd geaccepteerd wordt.

Effect

De video’s bereikten wereldwijd meer dan een miljoen mensen op YouTube en Facebook. Bovendien pakte de internationale pers het verhaal op en werd zowel on- als offline veel aandacht besteed aan project en de rol van ROMEO.

Reacties

SJB Media was een uitstekende partner bij het maken van deze unieke campagne. Van creatie tot finish, het hele proces van ‘Love Beyond Borders’ duurde 9 maanden. Sipke Jan was persoonlijk de drijvende kracht achter de productie van het hele project. Het resultaat werden vier korte filmpjes die bewijzen hoe krachtig liefde kan zijn, ongeacht van wie je houdt.

Gui Bosselaers

Head of marketing ROMEO
Video afspelen

Alle content